Leren van uw ergste concurrent
Kent u uw concurrenten? Waarschijnlijk wel. Sterker nog, waarschijnlijk kent u ze vrij goed. Maar stel nu dat er een nieuwe concurrent opstaat. Eentje die de regels van het spel en de verhoudingen volledig overhoop gooit, eentje die in korte tijd een flink marktaandeel weet te verkrijgen, maar ook eentje die niet beperkt lijkt te worden door zijn eigen organisatie.
Google-Concurrentie
Dat is uw Nightmare Competitor, een concurrent, zo anders, zo efficiënt en zo gevaarlijk dat u er nachtmerries van krijgt. Maar zolang uw Nightmare Competitor er nog niet is kunt u hem gebruiken als een enorme bron van inspiratie. Hoe? Door zelf uw eigen Nighmare Competitor te creëren.

Blinde vlek
Anders kijken naar uw markt, naar uw organisatie, uw business, uw sterktes, maar ook naar uw zwaktes. Dat valt niet mee als u gewend bent al jarenlang op dezelfde manier naar uw markt en uw klanten te kijken. Maar die blinde vlek heeft uw
Nightmare Competitor uiteraard niet.

Meer dan „Out of the box”
Het organiseren van een setting waar mensen zonder beperkingen, zonder vooroordelen en zonder regels van een bestaande organisatie, kritisch kunnen kijken naar uw markt, uw business en uw organisatie, dat is waar het programma
Nightmare Competitor om draait. Uw ergste concurrent creëren, vergt uiteraard wel wat meer dan een middagje „out of the box” denken. Wat zijn de belangrijkste trends & ontwikkelingen binnen en buiten uw markt, welke alternatieve business- en verdienmodellen zijn er en wat zijn uw sterktes en zwaktes waar de concurrent op in zou kunnen spelen? Aan de hand van alle verzamelde informatie rest de vraag hoe de Nightmare Competitor zich zou organiseren? Qua organisatievorm, qua ICT, qua marketing, etc..

Hoe nu verder?
Wilt u voorkomen dat een bedrijf als Inshared, Jobbird, A brand new day, Bizzner of één van de vele andere ook in uw markt opstaat? Wacht dan niet af maar zorg dat u weet hoe uw Nightmare Competitor er uit ziet? Laat u begeleiden bij het opzetten en uitvoeren van het Programma Nightmare Competitor binnen uw organisatie. Afhankelijk van uw wensen kan het programma in drie varianten toegepast worden:
  1. Door de eigen organisatie onder begeleiding van een faciltator.
  2. Door een groep ondernemers met diverse achtergrond.
  3. Door een combinatie van eigen medewerkers en ondernemers.

Wilt u weten welke variant voor u het beste zou zijn?
Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak.

Resultaten
Het creëren van uw
Nightmare Competitor is naast een serieuze vooral ook een verfrissende en dynamische ervaring. Het programma levert u op verschillende fronten direct en indirect resultaten op. De belangrijkste zijn:
  • Een „Wake-up call
  • Het aanvalsplan van uw ergste concurrent
  • Inzicht in de blinde vlekken van uw organisatie
  • Input voor uw strategisch plan
  • Input om weerbaarheid van uw organisatie te verhogen
  • Verbeterde marktkennis en -inzicht bij de deelnemers
  • Persoonlijke ontwikkeling van deelnemers
  • Cultuuromslag

Doorlooptijd
De doorlooptijd van het programma
Nightmare Competitor hangt sterk af van de gekozen variant en de intensiteit waarmee gewerkt kan worden. De trajecten variëren van ca. 2 tot 4maanden. De ervaring leert dat daarna de organisatie veelal zelfstandig verder kan met de resultaten van het programma.

Doelgroep
Nightmare Competitor kan worden toegepast op diverse organisaties of organisatieonderdelen, groot en klein, profit en non-profit.

Meer weten?
Nieuwsgierig naar hoe uw Nightmare Competitor er uitziet en wat dat voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op voor een vrijblijvende afspraak. Of bel direct via 06-51602280.